Telos
Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2019-07-25 14:16:48

Mistrzunio
Administrator
Dołączył: 2019-07-25
Liczba postów: 10
WindowsChrome 75.0.3770.142

Panteon bóstw, patronów.

1. Amora - bogini miłości i płodności. Kapłani amory często ubierają się w jaskrawe szaty, najczęściej róż lub czerwień. To oni odprawiają sakramenty takie jak małżeństwo. Opiekują się biedotą, kochają wszystkie istoty tak samo, niektórzy fanatycy uważają, że nawet potwory zasługują na taką samą ilość miłości i są pacyfistami.

+1 do kontaktów do reakcji na rzuty płci przeciwnej i wysoka płodność.


2. Tribunal - bogini sprawiedliwości i równowagi. Jej kapłani ubierają się w barwach czerni i bieli, które symbolizują odwieczną walkę dobra ze złem. Tribunal jest matką Solara i Lunara, jest sędzią w ich odwiecznym konflikcie. Tribunal jest przedstawiana jako kobieta niezwykłej urody, z fioletową przepaską na oczach i wagą w dłoni. Na wadze ważone jest serce człowieka. To Tribunal określa czy człowiek trafi do raju czy do otchłani. Tribunal jest również nazywana Panią Losu.

Kapłani Tribunal mogą mieć sny prorocze.


3. Deciptiur - przewrotnego losu, psot. Lubi pod różnymi postaciami odwiedzać ludzi, zwodzić ich i psocić. Jest strasznie złośliwy, kiedy wybierze swoje ofiary to może podążać za nimi latami i ich prześladować. Deciptiur nie ma świątyni mu poświęconej, lecz ma wiele osób, głównie szarlatanów i złodziei, którzy czczą go i chcą zdobyć jego przychylność.

Osoby urodzone pod znakiem Deciptiura mają +1 do wyników we wszystkich grach losowych takich jak karty, kości itd. oraz mają +1 do rzutów opartych
na wrabianiu innych, w tym kłamstwo.


4. Morte - Bóg umarłych. Przychodzi po dusze umarłych i zabiera ich w zaświaty. Mąż Tribunal. Wraz z jej pomocą decyduje o tym, gdzie człowiek powinien trafić po śmierci. Czy do raju, czy do otchłani. Oprócz przewodnika, który zabiera dusze jest również ich strażnikiem, pilnuje, aby żadna dusza nie opuściła zaświatów. Jego kapłani ubierają się w czerń, najczęściej noszą długie kaptury, które zasłaniają im twarze. To oni najczęściej odprawiają pochówki, lecz nie jest to zastrzeżone tylko dla nich. Kapłani Morte są szczególnie wprawieni w bój z nieumarłymi ich zadaniem jest dopełniać obowiązku ich Boga, nie mogą pozwolić, aby zabłąkane dusze pełzały po ziemi.

Każdy urodzony pod znakiem Morte otrzymuje +1 do obrażeń w walce z nieumarłymi.


5. Solar- Bóg światła i jutrzenki. Jego kapłani ubierają się na biało. Solar jest słońcem, które wstaje i zachodzi każdego dnia, dając życie wszystkiemu na ziemi. Kapłani Solara czczą słońce ponad wszystko, pobierają od wiernych największe datki, za które budują wielkie i zapierające w dech świątynie. To Solar właśnie ma najwięcej poświęconych mu świątyń i kaplic w całym imperium. Solar jest odpowiedzialny za życie, urodzajne plony, zdrowie. Bratem Solara jest Lunar, od zarania dziejów gonią się nawzajem po sklepieniu nieba. W momencie, gdy Solar i Lunar dotrą do siebie, a dzień i noc zatrze się nastąpi Zmierzch Bogów. Bogowie staną naprzeciw siebie.

Urodzeni pod znakiem Solara z każdym wschodem słońca regenerują 2hp, nie 1. I mają charakter praworządny.


6. Lunar- bóg nocy i zmierzchu. Jego kapłani nie ubierają się w jednorodne szaty, gdyż musza ukrywać się przed innymi. Często jednak noszą medaliony w kształcie różnych faz księżyca. Fazy księżyca odzwierciedlają ich rangę w świątyni. Lunar jest przeciwieństwem Solara, nie daje życia, zabiera je. Kiedy budzi się Lunar, ulice spływają krwią. Jego religia została zakazana, ale nadal jest czczona w wielu krainach Imperium. Lunar upodobał się w darach swojego brata. Mimo to Lunar nie jest zły. Uważa jednak, że przerost populacji to plaga i aby bronić życia, należy część tego życia zgładzić. Bratem Lunara jest Solar, od zarania dziejów gonią się nawzajem po sklepieniu nieba. W momencie, gdy Solar i Lunar dotrą do siebie, a dzień i noc zatrze się nastąpi Zmierzch Bogów. Bogowie staną naprzeciw siebie.

Urodzeni pod znakiem Lunara mają charakter chaotyczny oraz mają +1 do obrażeń przeciwko istotom o charakterze PRAWORZĄDNY.


7. Flora & Fauna - dwie bliźniaczki, często przedstawiane pod postacią rusałek lub wróżek. Są boginiami roślinności i zwierząt. Ich ojcem jest Solar. Kapłani Flory i Fauny często ubierają się w różne odcieni brązu, często ozdabiają swoje włosy i brody gałązkami, kwiatami oraz porożami zwierząt. Kapłani Flory i Fauny chronią zwierzęta i rośliny, opiekują się nimi. Uważają, że zwierzę można zabić tylko i wyłącznie w celu obrony lub spożycia jego. Walczą z polowaniem dla zabawy i w szczególności z kłusownictwem. Ich kapliczki często ulokowane są w zagajnikach i puszczach. Wierni wyruszają na pielgrzymi oczyszczające właśnie do tych miejsc. Kapłani F&F chronią lasy i zwierzęta nie tylko przed ludźmi, ale także przed siłami zła, które spaczają faunę i florę. Świątynie te specjalizują się w wytwarzaniu maści, ziół i eliksirów leczniczych, którymi handlują w celu zbierania funduszy na cele ochrony środowiska.

Urodzeni pod znakiem Fauny i Flory mają +1 do rzutów na oswajanie zwierząt, tresurę, zielarstwo oraz sztukę przetrwania.


8. Ouzo - bóg zabaw, uczt i wina. Ouzo mimo, że posiada kapliczki mu poświęcone to nie posiada własnej świątyni. Nie jest patronem żadnych kapłanów, jednak dla każdej ze świątyń ma ogromne znaczenie. To właśnie w imieniu Ouzo odprawiane są wszystkie uczty i hucznie wyprawiane imprezy. Jest on patronem dobrej zabawy, dlatego to własnie mu są składane ofiary przede wszystkimi wielkimi świętami i ucztami, ludzie proszą go o dobrą pogodę oraz o to, aby nie zabrakło nigdy jedzenia i wina.

Ludzie urodzeni pod znakiem Ouzo mają +1 do wszystkich testów związanych z odpornością na alkohol oraz inne trucizny (w tym też na mocną głowę)


9. Aqua - bogini deszczu, rzek, mórz i oceanów. Kapłani Aquy często ubierają się w jasno niebieskie szaty. Jest ona patronem żeglarzy, rybaków, rolników i główną boginią wyspy Atla. Atlańczycy wyznają Aque jako najwyższego boga. Sztormy, tsunami, powodzie i susze uznawane są jako przejawy złości i kaprysów Aquy, która jak każda kobieta potrafi się obrazić. Świątynie Aquy budowane są nad wodami. Jej kapłani to głównie Atlańczycy, ale nie tylko. Młodzi akolici Aquy są powszechnym wyposażeniem każdego statku. Podobno statek bez akolity Aquy idzie na dno bardzo szybko. Wyżsi kapłani zaś stacjonują w nadmorskich świątyniach szkoląc akolitów lub podróżują po świecie zdobywając wiernych dla swojej bogini. Podobno Aqua jest bardzo chciwą kobietą, która pragnie większej ilości wyznawców. Jest przedstawiana jako młoda, niebiesko włosa kobieta. Podobno często podróżuje ze świtą swoich "sługusów".

Kapłani Aquy mogą dłużej oddychać pod wodą, potrafią przewidywać warunki atmosferyczne na następny dzień, mają lepsza orientację na morzu.


10. Hermit- Bóg magii. To dzięki jego błogosławieństwu wszelkie żywe istoty są wstanie tkać magie. Hermit udostępnia im cząstkę swojej mocy, która pozwala im rozwinąć talent magiczny. Hermit nie posiada standardowej świątyni czy kapłanów. Jego świątyniami są kolegia magii, a kapłanami arcymagowie. Choć nie każdy mag jest wyznawcą Hermita, to każdy mag jest z w jakiś sposób związany. Hermit jest bogiem neutralnym, nie interesują go rzeczy takie jak dobro czy zło, interesuje go tylko wiedza. Zgłębianie jej, chronienia oraz dzielenie się nią z najbardziej gorliwymi wyznawcami. Hermit jest patronem magów, uczonych i elfów. Wśród elfów panuje przekonanie, że pochodzą oni bezpośrednio od Hermita i to dlatego ich talent magiczny jest największy spośród wszystkich ras. Hermit jest przedstawiany jako zgarbiony starzec, z długą srebrną brodą, w brązowym płaszczu. Często ma przy sobie laskę, na której się podpiera i ogromną księgę, którą trzyma przy piersi.

Urodzeni pod znakiem Hermita mają dziennie 1 dodatkowy czar z najwyższego możliwego do użycia przez nich poziomu.


11. Dwargos- Bóg rzemieślników. W szczególności kowali. Nie posiada świątyń ani kapłanów. Ale jest wyznawany przez większość prostego ludu. Cechy rzemieślnicze często składają mu ofiary w celu zdobycia jego przychylności.
Dwargos jest patronem rzemieślników, prostego ludu i w szczególności krasnoludów. Krasnoludzi uważają go za najwyższego z bogów. Stawiają miasta i kopalnie w jego imieniu. Idą do bitwy z jego imieniem na ustach. Uważają go za swoje bóstwo rzemieślnicze, twierdzą, że to on ulepił z gliny pierwszego krasnoluda, na swoje podobieństwo. Dwargos jest przedstawiany jako mężny krasnolud, z długą brązową brodą plecioną w warkocz, z jednym okiem oraz z potężnym młotem przeznaczonym do bitwy oraz do wykuwania orężu. Oprócz tego jego cechą charakterystyczną jest hełm z trzema rogami, który został wykuty z kłów Oraborosa, pożeracza światów. Największej zdobyczy Dwargosa. To Dwargos wykuł bronie i atrybuty, którymi posługują się inni bogowie. Podobno na świecie można znaleźć przedmioty wykute przez samego Dwargosa. Dają one właścicielowi nadludzkie możliwości i pozwalają choć trochę zbliżyć się do wymiaru bogów. Wierzy się, że grzmoty i pioruny podczas burzy to tak naprawdę sprawka Dwargosa, który wykuwa oręż.

Ludzie urodzeni pod patronatem Dwargosa mają +1 do wszystkich rzutów na umiejętności rzemieślnicze. Oprócz tego otrzymują oni dodatkowe 1hp przy starcie gry.


12. Belagor- Bóg wszystkich okropieństw, plugastw i chaosu. Powiada się, że Belagor zrodził się z samego chaosu. W przeciwieństwie do Lunara, Belagor jest złem w czystej postaci. Jest powszechnie znane, że wszelkie okropności takie jak choroby, potwory i klęski żywiołowe są dziełem Belagora. Podobno to Belagor jest ojcem wszystkich potworów zamieszkujących Telos. Oficjalnie żaden człowiek nie wyznaje Belagora, choć każdy wie o jego istnieniu. To potwory wyznają Belagora, jest ich panem. Podobno niektóre, bardziej rozumne, odrzucają jego wpływ, lecz większość jest mu bezmyślnie posłuszna. Belagor w przeciwieństwie do Lunara chce zniszczyć całą ludzkość i na świecie zostawić tylko swoje potomstwo, w tym najbardziej szlachetne z jego dzieci - demony. Podobno to sam Belagor postawił stolicę potworów - Marou. Znajdujące się na ziemiach Loretanu. Otoczył je górami i wulkanami, tak aby niemożliwym było zdobycie go przez ludzi.

Osoby obdarzone błogosławieństwem Belagora mają dar ewolucji.


13. Shifter- Bóg patron zwierzoludzi. Pierwszy tego gatunku. Był on niegdyś człowiekiem, który urodził się z magicznymi właściwościami zamiany w każde, kiedykolwiek istniejące zwierze. To on spłodził protoplastę każdego klanu zwierzoczłeków i to on opiekuje się nimi od momentu ich urodzenia. Jest to bóg opiekujący się każdym zwierzoludziem.

Postać obdarzona łaską Shifter potrafi zmienić się w zwierzę, którego jest częścią, lub zwierzę, które jest jego duchownym przewodnikiem. Otrzymuje się też oczywiście duchownego przewodnika.


14. Macabre- Bogini wojny, narodziła się przy pierwszym konflikcie między demonami a bogami. Było to podczas pierwszego zmierzchu bogów. Urodziła się z krwi legendarnego Mundiego. Bóstwa, które stworzyło cały świat i poświęciło się, aby zakończyć Ragnarok i uwięzić mrocznych bogów tzw. demonów. Macabre jest obecna wszędzie tam, gdzie odbywają się konflikty. Jest ona złośliwą i okrutną boginią, która znajduje radość w rozlewie krwi wszystkich śmiertelników.

Obdarzeni łaską Macabre są ukochani przez pole bitwy. Mają oni do użycia furie ciosów raz na walkę (k4 ataków)


15. Sol' Makan- Ciężko nazwać go bogiem, ale jest on Panem Pustyni. Jest to bóstwo opiekuńcze Saudyjczyków. Mówi się, że gdy był jeszcze człowiekiem to rządził całą starożytną Saudią. Podobno  został on WYNIESIONY przez samego Mundiego za jego zasługi dla swojego ludu. Wielkie królestwo Saudyjskie zostało przez niego założone, był pierwszym, piaskowym pustynnym władcą, który sprawdził tam ludzkość, gdy potwory i demony opanowały przyjazne życiu ziemie. Pustynie to teren piaskowych czerwi, których tunele rozciągają się na całym piaskowym terytorium i to dzięki opiece Solmakana one trzymają się z daleka od miast i podróżnych.

Ludzi obdarzeni jego patronatem potrafią wytrzymać dłużej bez jedzenia i wody, mają Oni też naturalną zdolność znajdowania drogi do wszelkich dostępnych zbiorników z wodą.


16. Eros- bóg żądzy i pożądania. Jest to brat bliźniak Amory, jednak jego miłość jest bardziej namiętna. Kult Eros jest praktykowany we wszystkich krainach ludzi, lecz jest on przez większość innych kultów uznawana za kult nieczystości. Jest on patronem wszelkich prostytutek, podlotków i żigolaków. Kapłani Eros są znani z wielkich orgii, które urządzają, aby czcić swojego boga.

Eros sprawia, że śmiertelnicy obdarzeni jego łaską są hojnie obdarzeni przez naturę i wytwarzają dużo feromonów, które działają erogennie na innych ludzi.


17. Infamot- Jest to bóg złodziei, fałszerzy, skrytobójców i wszelkiego cholerstwa. Nie jest on zły, jest po prostu nieuczciwy. Jest on patronem całego marginesu społecznego, do którego przestępcy wnoszą modły, aby uniknęła ich kara. Jest on dawnym kochankiem Tribunal, których poróżniła różnica poglądów.

Obdarzeni łaską Infamota mają +2 do wszelkich rzutów związanych z aktywnością kryminalną.


18.  Szyling- jest to bóg kochający złoto. Kocha on bogactwo i dobrobyt. Jest on patronem wszelkich handlarzy, zarobkiewiczów i dusigroszy.

Osoba obdarzeni jego łaską mają +1 do wszystkich transakcji handlowych i znajdują zawsze +10% złota.


19. Gandhi - jest to bóg pokoju i mediacji. Nie uznaje on przemocy w żadnej postaci, jedyną drogą dla podopiecznych Gandhiego jest rozmowa i konsensus. Brzydzą się oni przemocą i gardzą ludźmi, którzy ją stosują. Mimo tego próbują przemówić takim ludziom do rozsądku i nie odtrącają ich od siebie.

Ludzie pod patronatem Gandhiego muszą zdać rzut na siłę woli, aby skrzywdzić kogokolwiek. Jednak mają oni +2 do wszelkich rzutów, które maja za zadanie przemówić komuś do rozsądku i znaleźć wyjście,
które nie zakłada walki.


20.



s2d2.jpg

Offline

#2 2020-06-06 21:29:53

Hej cipcia
Administrator
Dołączył: 2019-07-25
Liczba postów: 47
AndroidChrome 83.0.4103.96

Odp: Panteon bóstw, patronów.

Bogowie Nordus


Zaraza -
Działanie: Z każdym trafionym atakiem nakłada trucizne o obrażeniach równych jej poziomowi, lecz jej hp wynosi 50% wyniku rzutu kośćmi
Pożeracz -
Działanie: Spożywa ciało pub energie przeciwnika otrzymując k6 życia bądz obrażeń w zależności od rzutu kością.
Warmonger -
Działanie: Z każdym zadanym atakiem dodaje obrażenia równe poziomowi, aczkolwiek otrzymuje dodatkowe obrażenia tej samej wartości z każdym otrzymanym ciosem.
Śmierć -
Działanie: Automatycznie wykańcza przeciwników o wartości punktów życia równemu poziomowi gracza, lecz zejście do punktów zdrowia równych lub niższych poziomowi gracza oznacza jego nagłą śmierć


zEbhiwv.jpg

Offline

#3 2022-04-19 00:23:28

Hej cipcia
Administrator
Dołączył: 2019-07-25
Liczba postów: 47
WindowsChrome 100.0.4896.127

Odp: Panteon bóstw, patronów.

Miasta:
Panteon 100k - Alexander Błogosławiony, syn słońca
Agora 80k
Arena 70k
Bastion 50k
Crossaint 55k - Archibald vae Goldrock
Elenna 70k
Trwoga 55k - Asmodeus Hellflame
Baltik 80k
Madeira 40k - lazara Deepwood




NPC:

Garett trzy palce - najsłynniejszy włamywacz w całym imperium
Lancelot - pierwsze ostrze Loretanu, Słoneczny Syn, Protektor Bastionu, włócznia imperatora, wybraniec Macabre
Bestia - najwyzszy kapłanem a przy okazji w sumie czempionem shiftera jest bestia
Bul Khatos (wódz jednego z plemienia barbarzyńskich, przy okazji szaman duchowy)
Bachus winny baron - czempion ouzo który potrafi zmienić każdą ciecz (nawet krew) w dowolną truciznę, tudzież alkoho
Edward Thatch - jedyna osoba, która wraz z ekspedycją udała się do Keraty i wróciła, aby o tym opowiedziec (lub tak przynajmniej głoszą plotki)
Galapagos - arcymistrz magicznych arkanów




Bogowie - Loretan:

Amora - Agora - Luna - Miejsce mocy/święte rzeźbione w skale sylwetki kochanków gdzieś w lasach Agory
triobunal - Arena - Libra - Miejsce mocy/święce kryształowe jezioro gdzieś w jaskini pod smoczymi górami (ukazuje prawdziwe oblicze)
deciptur - XXXX - Trickster - Miejsce mocy/święte wzgórze przeznaczenia, gdzie zawsze niebo jest bezchmurne (gdzieś w Loretanie)
morte - Arena - Monte Carlo - Miejsce świete/mocy wielkie mauzuleum pod Elenna
solar - Panteon - Alexander Błogosławiony, syn słońca - Słoneczny pałac w Pantheonie
lunar - świątynia na wzgórzu krwawego księżyczna, ukryta poteznym czarem iluzji w okolicach Trwogi - Nox - Miejsce mocy księżycowa skała, gdzie kiedyś spadł fragment księżyca(pod murami Marou)
FF - Madeira - Jaromir Myszobrody - święty gaj ukryty w głębokich lasach madeiry
ouzo - XXXX - Bachus Winny Baron - Rajski ogród, gdzie rosną wingorona posadzone przez samego ouzo gdzies pod elenna
aqua - XXXX - Edward Thatch - Miejsce mocy kryształowa rafa w zatoce baltiku
hermit - XXXX - Paulor Bursztynowy mag - ruiny starozytnego miasta elfow głęboko pod smoczą górą, które zostały zakopane przez wielki kataklizm
dwargos - XXXX - Mistrz Run, Lutoden - smocze leże na szczycie smoczej góry zawiera kazdy minerał
belagor - Marou - Orion - Krwawy plac w Pandemonium, stolica Marou
shifer - XXXX - Bul Khatos - Bagienne moczary na granicy z Ancylią
macabre - Bastion - Lancelot - Cmentarzysko Złotokostnych Herosów, 100 wojowników wybranych przez samą macabre, którzy zginęli podczas wielkiego kataklizmu która jest ukryta w złotym marmurowym grobowcu mająćym własną grawitację
solmakan - Crossaint - San Solheim - kryształowa oaza pośrodku gniazda czerwi w okolicach crossaint
Liria - XXXX - Arcykapłanka Muza - Boska Harfa Lirii, instrument przechodzący z rąk do rąk najwspanialszych artysów, nigdy nbie wiadomo, gdzie aktualnie się znajduje, ponieważ co jakis czas wybiera nowego właściciela
infamot - XXXX - Garett trzy palce -  bursztynowa komnata, wielki skarbiec wykonany z bursztynu, wypełniony złotem i kosztownościami. Jest on ukryty głęboko w jednym z dungeonów nieopodal pantheonu.
szlying - XXXX - Regan Szlachetny - Sala Tronowa Midasa, ruiny pod Pantheonem. Wszystko nieorganiczne co pojawi się w sali zmienia sie w zloto
gandhi - Elenna - Mahatma - Podniebny Klasztor unoszacy sie nad Loretanem


zEbhiwv.jpg

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
vbsjycjjnn - vicerp - menadzersiatkowka - kawasaki - fmapl